Перегрів двигуна автомобіля Газель
При роботі двигуна справна система охолодження підтримує оптимальний температурний режим. Порушення в роботі системи охолодження можуть призвести до перегріву двигуна. Якщо пропустити цей момент,
можуть виникнути неприємні наслідки: пробій прокладки головки блоку викривлення головки і ,як наслідок, складний ремонт двигуна.
В комбінації приладів будь-якого автомобіля знаходиться покажчик температури охолоджуючої
рідини. Якщо двигун перегрівається, стрілка покажчика наближається до червоної зони.
ПЕРЕВІРКА
СИСТЕМИ ОХОЛОДЖЕННЯ
При перших ознаках перегрівання, якщо стрілка покажчика температури пішла в червону зону, але з-під капота не вириваються клуби пари, поверніть ручку регулювання температури надходить в салон повітря в крайнє праве положення, увімкніть електродвигун обігрівача на максимальну швидкість.
Увімкніть аварійну сигналізацію, вичавіть педаль зчеплення і,використовуючи інерцію автомобіля,
постарайтеся обережно переміститися до краю проїзної частини та зупинитися якомога правіше біля узбіччя, а якщо можливо, то за межами проїзної частини. Дайте двигуну попрацювати кілька хвилин за нормальної
частоті обертання холостого ходу, з включеним на повну потужність опалювачем.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
Не зупиняйте двигун відразу! Єдина умова ― збереження герметичності системи охолодження. Якщо тріснув або зіскочив шланг або утворилося інше місце витоку (крім викиду рідини з-під пробки розширювального бачка), двигун доведеться зупинити негайно!
Після зупинки перегрітого двигуна починається місцевий перегрів охолоджуючої рідини в місцях її контакту з найбільш не теплонапряженными деталями двигуна і утворення парових пробок. Це явище
називається тепловим ударом.
2.Відкрийте капот і огляньте підкапотний простір автомобіля з двигуном ЗМЗ-402...
3. ...або з двигунами ЗМЗ-406 і ЗМЗ-405. Визначте, звідки виривається пар. При огляді двигуна зверніть увагу на наявність охолоджувальної рідини в розширювальному бачку, на цілість гумових шлангів, радіатора, термостата.
Ніколи не відкривайте відразу пробку розширювального бачка. Рідина в системі охолодження
знаходиться під тиском, при відкритті пробки тиск різко впаде, рідина закипить і її бризки можуть вас обшпарити. Якщо ви хочете відкрити пробку розширювального бачка на гарячому двигуні, попередньо накиньте зверху щільну товсту ганчірку і тільки після цього обережно повертайте пробку.
4. Загляньте під панель приладів ― немає під нею патьоків охолоджуючої рідини, яка витікає
з радіатора або шлангів нагрівника. Якщо виявлено витік охолоджуючої рідини, що лопнув шланг можна тимчасово відновити за допомогою липкої стрічки.
КОРИСНА ПОРАДА ПОПЕРЕДЖЕННЯ
2.Відкрийте капот і огляньте підкапотний простір автомобіля з двигуном ЗМЗ-402...
5.Якщо витік охолоджуючої рідини немає перевірте, цілість і натяг ременя приводу допоміжних агрегатів двигунів ЗМЗ-402...
Особливо добре для цієї мети підходить армована (наприклад, сріблястого кольору) липка стрічка, яку можна придбати в автомагазинах. Текти радіатора, термостата або нагрівника досить складно усунути на місці, тому в такій ситуації необхідно долити в систему охолодження воду і при русі уважно стежити за покажчиком температури, періодично відновлюючи рівень в системі охолодження.
Тривале використання води замість антифризу призводить до утворення накипу в системі охолодження двигуна, погіршення його охолодження і, як наслідок, скорочення
ресурсу.
Ніколи не доливайте холодну воду у перегрітий двигун. Двигун повинен охолонути не менше 30 хвилин.
5.Якщо витік охолоджуючої рідини немає перевірте, цілість і натяг ременя приводу допоміжних агрегатів двигунів ЗМЗ-402...
6. ...або двигунів ЗМЗ-406
7. ...і ЗМЗ-405. Порваний ремінь замініть або відрегулюйте його натяг
8. Двигун може перегрітися і у разі виходу з ладу термостата двигунів ЗМЗ-402...
9. ...або двигунів ЗМЗ-406 і ЗМЗ-405. Термостат регулює проходження потоку рідини в системі охолодження через радіатор або повз нього (для прискорення прогрівання холодного двигуна).
10.Для перевірки термостата потрібно на прогрітому двигуні перевірити на дотик температуру верхнього...
11 ....та нижнього шлангів, що з'єднують двигун з радіатором. Якщо нижній шланг радіатора холодний, несправний термостат, циркуляції через радіатор немає.,
12. Дуже часто причиною перегріву двигуна ЗМЗ-40524, крильчатка вентилятора якого наводиться через електромагнітну муфту є вихід з ладу муфти.
ПРИМІТКА
Крильчатка вентилятора для наочності знята. Пустіть двигун, стежте за температурою і зверніть увагу, чи починає обертатися при перегріві двигуна вентилятор системи охолодження. Якщо він не обертається, перевірте цілісність проводів електроживлення муфти включення. Якщо дроти справні,
замініть водяний насос в зборі, так як електромагнітна муфта окремо в запчастини не поставляється.
КОРИСНІ ПОРАДИ
Большую роль в обеспечении оптимального температурного режима играет клапан пробки расширительного бачка. Он поддерживает в системе избыточное давление не менее 0,1 МПа (1,1 кгс/см 2). При этом температура кипения воды повышается до 120 °С, а антифриза ― до 130 °С. К сожалению, при заклинивании клапана в закрытом положении при перегреве возникает значительное превышение избыточного
давления ― более 0 ,2 МПа (2 кгс /с м 2), что может привести к разрыву расширительного бачка или срыву одного из шлангов. Поэтому раз в год промывайте пробку расширительного бачка проточной водой, а клапан
проверяйте на отсутствие залипания нажатием пальца. При наличии сомнений замените пробку. Очевидно, что если на перегретом двигателе снять пробку расширительного бачка и по времени это действие совпадет с тепловым ударом, то вскипание жидкости и образование воздушных пробок в системе охлаждения будет гарантировано. Ежегодно промывайте ячейки радиатора водяной струей высокого давления (на специальной
мойке), направляя струю сначала навстречу набегающему воздушному потоку, а затем по его направлению для удаления с поверхности радиатора грязи, налипших насекомых и дорожного мусора. При этом
ефективність радіатора частково відновлюється.