Перевірка і регулювання кутів установки передніх коліс.
ПЕРЕВІРКА І РЕГУЛЮВАННЯ
КУТІВ УСТАНОВКИ
ПЕРЕДНІХ КОЛІС.
Перевірка і регулювання кутів установки коліс необхідні для забезпечення стійкості і керованості автомобіля, рівномірного зносу шин при його експлуатації. Перевірку і регулювання кутів установки коліс виконують на спеціальних стендах відповідно до інструкцій з їх експлуатації. Невідповідність дійсних значень, замеренных на автомобілі, контрольним значенням, вказаним нижче, обумовлено зносом і деформацією деталей підвіски, деформацією кузова.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
Заміна або ремонт деталей підвіски може спричинити за собою зміну кутів установки коліс, тому після проведення цих робіт перевірка кутів установки коліс обов'язкове.
ПРИМІТКА
Всі регулювання повинні проводитися на рівній площадці. Тиск в шинах коліс повинне відповідати нормі.
1.Кут нахилу шворнів тому передбачений конструкцією передній осі і не регулюється. При зростанні навантаження на автомобіль кут нахилу шворнів тому збільшується за рахунок прогину ресор. Для навантаженого автомобіля цей кут дорівнює 3°30'±30'. Різниця кутів нахилу шворнів лівого і правого
не повинна перевищувати 30'. Під час експлуатації автомобіля кут нахилу шворнів тому може змінитися через прогину або скручування балки, поломки або значної опади передніх ресор, зносу шворнів, втулок і тд. Для відновлення нормального кута нахилу шворнів тому замініть деформовані або зношені деталі. У рідкісних випадках, коли заміна деталей повністю не усуває
відхилення значення кута, використовуйте сталевий клин, вкладений між підкладкою ресори і майданчиком балки передньої осі. У разі використання прокладок необхідно надійно прикріпити їх до балки.
2 .Розвал коліс не регулюють, він забезпечується нахилом цапфи поворотного кулака в межах 1°±15' до площини дороги. Під час експлуатації автомобіля кут розвалу може змінитися внаслідок прогину
балки передньої осі або цапфи поворотного кулака. Значення кута розвалу перевірте приладами. Якщо потрібних приладів немає, то,користуючись косинцем, виміряйте відстань від верхньої III (рис. ) і нижній IVточек обода до вертикальної площини. Різниця цих розмірів при правильному вугіллі розвалу повинна бути в межах 4 -7 мм. Для відновлення необхідного значення кута розвалу з'ясуйте причину, що викликала зміна розвалу. Часто такими причинами є знос шворнів і їх втулок, недостатня затягування
підшипників маточин передніх коліс, деформація балки передньої осі.
Кути установки передніх коліс.
3 Бічний нахил шворнів від вертикалі дорівнює 8°. В процесі експлуатації не регулюються. Відхилення від нормального значення цього кута можуть бути викликані похибкою балки передньої осі. Для відновлення необхідного кута виправте балку
4 .Кут сходження коліс визначається різницею розмірів I і 11 між внутрішніми краями шин. Вимірювання проводите в горизонтальній площині на рівні осі передніх коліс. Різниця між зазначеними розмірами повинна бути в межах 0 -3 мм. В експлуатації необхідно періодично
перевіряти сходження коліс. Для визначення сходження коліс штангою виміряйте відстань між внутрішніми краями шин приблизно на висоті центрів коліс і відзначте місця торкання штанги. Потім перемістіть автомобіль вперед так, щоб мітки виявилися ззаду на такій же висоті, і знову виміряйте
відстань між зазначеними точками. Різниця між першим і другим вимірами і буде сходженням коліс, яке повинно бути в межах 0 -3 мм. Регулюйте сходження коліс зміною довжини поперечної рульової тяги у наступному порядку
― послабте болти стяжних хомутів наконечників;
― обертаючи поперечну рульову тягу встановіть
нормальний сходження коліс;
― по закінченні регулювання затягніть болти
стяжних хомутів наконечників.