Перевірка вільного ходу (люфту) рульового колеса.
ПЕРЕВІРКА ВІЛЬНОГО ХОДУ (ЛЮФТУ) РУЛЬОВОГО КОЛЕСА
При збільшений вільний хід рульового колеса може керування автомобілем, так як він з запізненням реагує на дії водія. Крім того, збільшений хід, який не вдається усунути регулюванням рульового механізму, свідчить про несправність рульового управління (ослаблення кріплення рульового механізму, рульової тяги або знос їх деталей). Перевірку люфту рульового колеса проводите на автомобілі, встановленому на рівному нескользком покритті. Люфт не повинен перевищувати 5°. Можна визначити люфт у лінійних одиницях (мм) за формулою L = (5°/360°)pD, де L ― люфт рульового колеса, мм; p = 3,14; D ― зовнішній діаметр рульового колеса, мм. Для рульового колеса, зовнішній діаметр якого складає 400 мм, люфт повинен становити не більше 18-20 мм.
Вам будуть потрібні: лінійка, крейда (або дріт) для нанесення міток.
1. Встановіть передні колеса в положення, відповідне прямолінійному руху.
ПРИМІТКА
Якщо положення передніх коліс відповідає прямолінійному руху , а спиці рульового колеса розташовані не горизонтально, це вказує на порушення регулювань кутів установки коліс, наявність
дефектів у рульовому керуванні або підвісці.
2. Встановіть лінійку так, щоб її торець упирався в панель приладів, а ребро лінійки стосувалася зовнішньої поверхні обода рульового колеса. Не змінюючи положення лінійки, поверніть рульове колесо в яку-
небудь сторону до моменту початку повороту передніх коліс. У цьому положенні нанесіть на обід рульового колеса мітку (закріпіть дріт).
3. Не змінюючи положення лінійки, поверніть рульове колесо в іншу сторону до моменту початку повороту передніх коліс. У цьому положенні нанесіть на обід рульового колеса другу мітку (закріпіть дріт).
4.Виміряйте по ободу відстань між мітками. Воно повинно бути не більше розрахованого значення. Якщо відстань (вільний хід рульового колеса) більше і егс не вдається довести до норми регулюванням, продовжуйте перевірку рульового управління для визначення причини збільшення вільного ходу.