На кожному поршні встановлені кільця: два компресійні 1 і 2 (рис.) й одне мастило знімне 3. Верхнє компресійне кільце має в перерізі
трапецієподібну форму. На внутрішній поверхні нижнього кільця зроблено проточування. Кільце потрібно встановлювати цією проточкою вниз, до спідниці поршня. Маслоснімне кільце складається з двох елементів: безпосередньо литого кільця та пружинного розширювача.

Поршень і поршневі кільця: 1 - верхнє
компресійне кільце; 2 — нижнє компресійне
кільце; 3 — оливознімне кільце
Перевірте стан поршневих кілець.
ЗАСТОСУВАННЯ: Ознакою абразивного зносу другого компресійного кільця є швидке зменшення поверхні покриття чорного кольору на лицьовій стороні кільця. У деяких випадках воно навіть зникає зовсім (А). Зазвичай це називають повним зносом лицьової поверхні кільця. Внаслідок швидкого зменшення площі покриття в нижній частині другого компресійного кільця утворюється гостра крайка. Ознакою абразивного зносу також є утворення вертикальних подряпин на верхньому компресійному кільці (В).
Можливі причини абразивного зносу:
- Попадання в циліндр абразивних частинок разом із повітрям під час роботи двигуна
- Погане очищення після попереднього ремонту
- Наявність сторонніх частинок у отворі циліндра
- Брудна олія через порушення періодичності її заміни
- Наявність задирок і потертостей
- ЗАСТОСУВАННЯ: Ознаками задир і потертостей є глибокі подряпини, зміна кольору металу та нерівності (В).
Можливі причини задирок і потертостей:
- Перегрівання двигуна
- Розрідження олії
- Погане обслуговування системи мастила
- Несправність форсунки охолодження поршня
- Залягання оливознімного кільця внаслідок відкладень
- ЗАСТОСУВАННЯ: Поява задирок і потертостей на поршневих кільцях говорить про розрив оливної плівки на стінці циліндра, внаслідок чого матеріал поршневого кільця починає проникати в стінки циліндра.
- ЗАСТОСУВАННЯ: Ознакою засмічення оливознімного кільця є поява відкладень у його канавках (В).
Можливі причини засмічення оливознімного кільця:
- Низька робоча температура двигуна через тривалу роботу на холостому ходу або несправності системи охолодження.
- Порушення періодичності заміни оливи
- Використання моторної оливи невідповідного сорту
- Використання моторної оливи низької якості
- ЗАСТОСУВАННЯ: Засмічення оливознімних зливних кілець обмежує відведення оливи. Це збільшує товщину шару оливи на поверхні циліндра та погіршує умови контролю за роботою системи змащення.