82 159 ₴
КОРОБКА ПЕРЕДАВ
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ
На автомобіль встановлюють п'ятиступеневу коробку передач із тривальною схемою. Картер коробки передач виготовлений з алюмінієвого сплаву та складається з двох частин — переднього 23 (рис. 6.7) і заднього 1 картерам Для забезпечення співвідношення опор валів і отворів під штоки механізмів перемикання матери центруються установними втулками, запресованими в передній картер. Передній і задній картери з'єднані між собою десятьма болтами 6. Для забезпечення герметичності між картерами встановлена паронітова прокладка 10 завтовшки 0,33 мм. Шестірня первинного вала 30, атакоже шестерні I, II, III, V передач і передавання заднього хо-
Рис.. Коробка передач: 1 — задній картер коробки передач із подовжувачем; 2 — вторинний вал; 3 — привод спидрину; 4 — підшипник блока шестерень; 5 — блок шестерень; 6 - болт; 7 — блокувальне кільце синхронізатора шестерні V передавання; 8 — синхронізатор V передавання та передавання заднього ходу; 9 — блокувальне кільце синхронізатора шестерні заднього ходу; 10 - прокладка; 11 — болт кріплення осі проміжної шестерні заднього ходу; 12 — вісь проміжної шестерні заднього ходу; 13 - голчастий підшипник; 14 — проміжна шестерня заднього ходу; 15 - штифт; 16 — болт кріплення осі проміжної шестерні заднього ходу; 17 — блокувальне кільце синхронізатора шестерні I передачі; 18 — маточина синхронізатора I та I I передач; 19 — блокувальне кільце синхронізатора шестерні I I передавання; 20 - голчастий підшипник; 21 — корок оливналивного отвору; 22 - півкільце; 23 — передній картер коробки передач; 24 - регулювальне кільце; 25 — упорна шайба; 26, 27 - стопорные кольца; 28 - сальник; 29 — дахи ка підшипника первинного вала з напрямною втулкою; 30 — первинний вал; 31 — вимикач світла заднього ходу; 32 - підшипник первинного вала; 33 - передний
підшипник вторинного вала; 34 - стопорне кільце; 35 — блокувальне кільце синхронізатора шестерні IV передавання; 36 — сапун; 37 — вилка перемикання I I I і IV передач; 38 - болт; 39 — маточина синхронізатора I I I і IV передач; 40 — блокувальне кільце синхронізатора шестерні I I I передавання; 41 — шток увімкнення I I I і IV передач; 42 - шестерня I I I передавання; 43 - стопорне кільце напівкілець; 44 - стопорна кулька; 45 - шестерня I I передавання; 46 — вилка перемикання I та I I передач; 47 — шток увімкнення I та I I передач; 48 — вилка перемикання V-передавання та передавання заднього ходу; 49 — шток увімкнення V передавання та передавання заднього ходу; 50 — кулька фіксатора; 51 — пружина фіксатора;
52 - болт; 53 - пластина фіксаторів; 54 - ручка; 55 — верхня частина важеля перемикання передач; 56 - упорний конус; 57 — верхня подушка важеля; 58 — розпірна втулка; 59 — нижня подушка важеля; 60 — запірна втулка; 61 - ущільнювач верхньої дахи кі; 62 - пружина важеля; 63 - штифт; 64 — нижня частина важеля перемикання передач; 65 - стопорний палець ш струмів; 66 - стопорний плунжер штоків; 67 — головка штока; 68 - болт; 69 — блокувальна втулка; 70 — пружина блокувального втулки; 71 — корпус важеля перемикання передач; 72 — наполегливе кільце; 73 - штифт; 74 - стопорне кільце; 75 - задний подшипник вторичного вала; 76 — сталебаббітова втулка; 77 — сальники.
є в постійному зачіпленні з блоком 5 шестерень. Ці шестерні косозубі та обертаються на голчастих підшипниках 20 з пластмасовими сепараторами. Проміжна шестерня 14 заднього ходу обертається на насипних роликах діаметром 3 мм на осі 12, опори яких кріпляться в обох картрах болтами 11 і 16. Передавання переднього та заднього ходу забезпечені інерційними синхронізаторами, зубчасті вінці яких з'єднані із шестернями за допомогою дрібних шліц. Синхронізатори III, IV V передач і передавання заднього ходу мають зубчасті вінці, виготовлені за одне ціле з конусами. Необхідне для безударного перемикання передач урівнювання обертів вмикної шестерні до обертів вторинного вала досягається за допомогою гальмівного моменту, що виникає завдяки силі тертя на зовнішній поверхні конуса зубчастого вінця шестерні та внутрішньої конусної поверхні зовнішнього (блокувального) кільця 35 синхронізатора, з'єднаного через маточину 39 з вторинним валом 2. До 1 червня 2003 року синхронізатор і II передач мав аналогічну уніфіковану конструкцію. З цієї дати й зараз для підвищення чіткості увімкнення передач встановлюють двоконусний синхронізатор подвійної дії. Двоконусний синхронізатор має збільшений
гальмівний момент завдяки додатковій поверхні тертя, що утворюється зовнішньою конічною поверхнею, зв'язаного
зі маточиною внутрішнього кільця 8 (мал. 6.8) і внутрішньою конічною поверхнею на середньому кільці 9 синхронізатора, з'єднаного трьома виступами (виступи входять до отвору на зубчастому вінці 10) з вмикною шестернею. Осьові переміщення деталей вторинного вала 2 (см. рис.6.7) обмежені стопорними кільцями 34 і 74, упорним кільцем 72, двома упорними півкільцями 22, що утримуються стопорним кільцем 43, і буртиком вторинного вала. Кульковий підшипник первинного валу зафіксований стопорними кільцями 27 на валу й 26 в картері. Задній підшипник 75 вторинного вала також зафіксований стопорним кільцем. Блок 5 шестерень обертається на кулькових підшипниках 4, встановлених у посадкових місцях передніх і задніх частинах картерів. Осьовий проміжок блока шестерень регулюється під час складання підбором товщини пакета регулювальних кілець 24, що встановлюються в посадкове місце переднього картера. Вінці блока шестерень встановлені на проміжний вал із натягом. Блокувальний пристрій механізму перемикання передач складається з двох стопорних плунжерів 66 і стопорного пальця 65. Для унеможливлення випадкового ввімкнення передавання заднього ходу передбачене блокування втулка з пружиною. Штоки перемикання передач фіксуються кульками 50, навантажуваними пружинами 51. Важіль перемикання передач забезпечений демпфувальним пристроєм, що усуває його вібрацію за великої частоти обертання колінчастого вала. Герметичність коробки передач забезпечується трьома сальниками, один із яких 28 встановлений на первинному валу в кришці підшипника первинного вала, а два інші 77 — у подовжувачі заднього картера.
Пробка оливозливного отвору забезпечена магнітом для уловлювання металевих продуктів зносу коробки передач.
Основні атрибути | |
---|---|
Марка | ВАЗ |
Тип запчастини | Оригінал |
Тип техніки | Вантажний автомобіль |
Стан | Новий |
Привід | Задній привід |
Кількість ступенів кпп | 5 |
Виробник | Cummins |
Користувацькі характеристики | |
Модель | Next A21R22 |