22 750 ₴
КОРОБКА ПЕРЕДАЧ
ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУКЦІЇ
На автомобіль встановлюють п'ятиступінчасту коробку передач із трехвальной схемою. Картер коробки передач виготовлений з алюмінієвого сплаву і складається з двох частин ― переднього 23 (рис. 6.7) і заднього 1 картерів Для забезпечення співвісності опор валів і отворів під штоки механізмів перемикання картери центруються установочними втулками, запресованими в передній картер. Передній і задній картери з'єднані між собою десятьма болтами 6. Для забезпечення герметичності між картерами встановлена паронітові прокладки товщиною 10 0,33 мм. Шестерня первинного валу 30, а також шестерні I, II, III, V передач і передачі заднього хо-
Рис. 6 .7 . Коробка передач: 1 ― задній картер коробки передач з подовжувачем; 2 ― вторинний вал; 3 ― привід спідометра; 4 ― підшипник блоку шестерень; 5 ― блок шестерень; 6 ― болт; 7 ― блокуюче кільце синхронізатора шестерні V передачі; 8 ― синхронізатор V передачі і передачі заднього ходу; 9 ― блокуюче кільце синхронізатора шестерні заднього ходу; 10 ― прокладка; 11 ― болт кріплення осі проміжної шестерні заднього ходу; 12 ― вісь проміжної шестерні заднього ходу; 13 ― голчастий підшипник; 14 ― проміжна шестерня заднього ходу; 15 ― штифт; 16 ― болт кріплення осі проміжної шестерні заднього ходу; 17 ― блокуюче кільце синхронізатора шестерні I передачі; 18 ― маточина синхронізатора I і I I передач; 19 ― блокуюче кільце синхронізатора шестерні I передачі; 20 ― голчастий підшипник; 21 ― пробка маслоналивного отвори; 22 ― півкільце; 23 ― передній картер коробки передач; 24 ― регулювальне кільце; 25 ― упорна шайба; 26, 27 ― стопорні кільця; 28 ― сальник; 29 ― кришка підшипника первинного валу з направляючою втулкою; 30 ― первинний вал; 31 ― вимикач світла заднього ходу; 32 ― підшипник первинного валу; 33 ― передній підшипник вторинного валу; 34 ― стопорне кільце; 35 ― блокуюче кільце синхронізатора шестерні IV передачі; 36 ― сапун; 37 ― вилка перемикання I I I і IV передач; 38 ― болт; 39 ― маточина синхронізатора I I I і IV передач; 40 ― блокуюче кільце синхронізатора шестерні I I I передачі; 41 ― шток включення I I I і IV передач; 42 ― шестерня I I I передачі; 43 ― стопорне кільце півкілець; 44 ― стопорний кулька; 45 ― шестерня I передачі; 46 ― вилка перемикання I і I I передач; 47 ― шток включення I і I I передач; 48 ― вилка перемикання V передачі і передачі заднього ходу; 49 ― шток включення V передачі і передачі заднього ходу; 50 ― кулька фіксатора; 51 ― пружина фіксатора; 52 ― болт; 53 ― пластина фіксаторів; 54 ― рукоятка; 55 ― верхня частина важеля перемикання передач; 56 ― наполеглива конус; 57 ― верхня подушка важеля; 58 ― розпірна втулка; 59 ― нижня подушка важеля; 60 ― запірна втулка; 61 ― ущільнювач верхньої кришки; 62 ― пружина важеля; 63 ― штифт; 64 ― нижня частина важеля перемикання передач; 65 ― стопорний палець штоків; 66 ― стопорний плунжер штоків; 67 ― головка штока; 68 ― болт; 69 ― блокувальна втулка; 70 ― пружина блокувальної втулки; 71 ― корпус важеля перемикання передач; 72 ― упорне кільце; 73 ― штифт; 74 ― стопорне кільце; 75 ― задній підшипник вторинного валу; 76 ― сталебаббитовая втулка; 77 ― сальники.
так знаходяться в постійному зачепленні з блоком шестерень 5. Ці косозубі шестерні і обертаються на голчастих підшипниках 20 з пластмасовими сепараторами. Проміжна шестерня 14 заднього ходу обертається на насипних роликах діаметром 3 мм на осі 12, опори яких кріпляться в обох картерах болтами 11 і 16. Передачі переднього
і заднього ходу забезпечені інерційними синхронізаторами, зубчасті вінці яких з'єднані з шестернями з допомогою дрібних шліців. Синхронізатори III, IV V передач і передачі заднього ходу мають зубчасті вінці виконані за одне ціле з конусами. Необходимое для безударного переключения передач уравнивание оборотов включаемой шестерни до оборотов вторичного вала достигается с помощью тормозного момента, возникающего за счет сил трения на наружной поверхности конуса зубчатого венца шестерни и внутренней конусной поверхности наружного (блокирующего) кольца 35 синхронизатора, соединенного через ступицу 39 с вторичным валом 2. До 1 июня 2003 года синхронизатор и II передач имел аналогичную унифицированную конструкцию. З цієї дати і по даний час для підвищення чіткості включення передач встановлюють двоконусного синхронізатор подвійної дії. Двоконусного синхронізатор має збільшений гальмівний момент за рахунок додаткової поверхні тертя, утвореною зовнішньої конічною поверхнею пов'язаного з маточиною внутрішнього кільця 8 (рис. 6.8) і внутрішньою конічною поверхнею на середньому кільці 9 синхронізатора, сполученого трьома виступами (виступи входять у отвори на зубчастому вінці 10) з включається шестірнею.
Осьові переміщення деталей вторинного валу 2 (див. рис.6.7) обмежені стопорними кільцями 34 74, затятим кільцем 72, двома упорними півкільцями 22, утримуваними стопорним кільцем 43, і буртиком вторинного валу. Кульковий підшипник первинного валу зафіксований стопорними кільцями 27 на валу і 26 в картері. Задній підшипник 75 вторинного валу також зафіксовано стопорним кільцем. Блок шестерень 5 обертається на кулькових підшипниках 4, встановлених в посадочних місцях передніх і задніх частин картерів. Осьовий зазор блоку шестерень регулюють при складанні підбором товщини пакету регулювальних кілець 24, встановлюваних в посадочне місце переднього картера. Вінці блоку шестерень встановлені на проміжний вал з натягом. Блокувальний пристрій механізму перемикання передач складається з двох стопорних плунжерів 66 і стопорного пальця 65. Для виключення випадкового включення передачі заднього ходу передбачена блокувальна втулка з пружиною. Штоки перемикання передач фіксуються кульками 50, навантаженими пружинами 51. Важіль перемикання передач забезпечений демпфуючим пристроєм, який його вібрацію при великій частоті обертання колінчастого вала. Герметичність коробки передач забезпечується трьома сальниками, один з яких 28 встановлений на первинному валу в кришці підшипника первинного вала, а два інших 77 ― у подовжувачі заднього картера.
Пробка маслосливного отвори забезпечена магнітом для уловлювання металевих продуктів зносу коробки передач.
Основні атрибути | |
---|---|
Сумісність з маркою | ГАЗ |
Марка | ГАЗ |
Сумісність з моделлю | Газель, Соболь |
Модель | Газель |
Тип техніки | Вантажний автомобіль |
Тип запчастини | Оригінал |
Стан | Новий |
Країна виробник | Україна |
Кількість ступенів кпп | 5 |
Тип | Ручний |
Привід | Задній привід |