215 ₴
Особливості конструкції.
1 — первинний вал;
2 — кришка підшипника;
3 — манжета первинного валу;
4 — підшипник первинного валу;
5 — сапун;
6 — ведуча шестірня привода проміжного вала;
7 — роликовий підшипник переднього кінця вторинного валу;
8 — картер;
9, 14 — ковзні муфт синхронізаторів III—IV і I—II передач;
10, 15 — вилки включення;
11 — пружина синхронізатора;
12, 13, 16, 19 — ведені шестерні відповідно III, II, I передач і заднього ходу;
17 — проміжний підшипник вторинного валу;
18 — шпилька з'єднання картера і задньої кришки;
20 — вилка включення V передачі;
21 — важіль перемикання;
22 — ущільнювач;
23 — муфта V передачі;
24 — ведена шестерня V передачі;
25 — шестерня приводу спідометра;
26 — манжета вторинного валу;
27 — фланець еластичної муфти;
28 — гайка;
29 — грязеотражатель;
30 — задній підшипник вторинного валу;
31 — болт;
32 — задній підшипник проміжного вала;
33 — ведуча шестерня V передачі;
34 — проміжна шестерня заднього ходу;
35 — задня кришка картера;
36, 38, 40, 41 — провідні шестерні відповідно заднього ходу; I, II і III передач;
37 — середній підшипник проміжного вала;
39 — маслосливная пробка;
42 — нижня кришка картера;
43 — проміжний вал;
44 — ведена шестерня приводу проміжного валу;
45 — передній підшипник проміжного вала;
46 — болт.
В даний час на автомобілі встановлюється механічна, триходова, п'ятиступінчаста коробка передач з п'ятьма передачами для руху вперед і однією передачею заднього ходу. Усі передачі переднього ходу синхронизироваы. П'ятиступінчаста коробка передач виготовлена на базі чотириступінчастою, застосовуваної раніше. Обидва агрегату взаємозамінні в зборі. Розглянемо конструкцію п'ятиступінчастою коробки передач.
Корпусні деталі коробки ― картер зчеплення, власне картер коробки передач і задня кришка ― відлиті з алюмінієвого сплаву і стягнуті між собою шпильками з гайками. З'єднання ущільнені картонними прокладками (при ремонті можна використовувати герметик). Для покращення тепловідведення поверхню картера коробки передач оребрено. Знизу картер закритий сталевий штампованої кришкою з прокладкою (кріплення ― на шпильках).
В картері коробки передач з лівої сторони розташоване заливний отвір в його нижній кришці ― зливний. Отвори закриті пробками з конусною різьбленням. В зливний пробці знаходиться магніт.У верхню частину картера зчеплення укручений сапун. У разі несправності сапуна можлива сильна текти масла через ущільнення.
У коробці передач три вала: первинний, вторинний і проміжний. Первинний вал спирається на два кулькових підшипника ― в задньому торці колінчастого вала і в передній стінці картера коробки передач. У задньому торці первинного валу встановлено голчастий підшипник, є передньою опорою вторинного валу і забезпечує співвісність валів. Вторинний вал спирається на кульковий підшипник у її задній кришці. Проміжний вал обертається в двох підшипниках: передній ― дворядний кульковий, розташований в передній стінці картера коробки передач, задні ― роликовий, розташований в його задній стінці. Через блок шестерень заднього ходу і 5 передачі проміжний вал спирається на роликовий підшипник задньої кришки коробки передач. На задній стінці картера коробки передач закріплена і вісь проміжної шестерні заднього ходу.
Основні атрибути | |
---|---|
Виробник | АвтоВАЗ |
Кількість ступенів кпп | 5 |
Марка | ВАЗ |
Модель | 2101 |
Привід | Задній привід |
Сумісність з маркою | ВАЗ |
Сумісність з моделлю | 2101 |
Стан | Новий |
Тип | Ручний |
Тип запчастини | Оригінал |
Тип техніки | Легковий автомобіль |