Деталі рульового управління
Рульове управління.
Рульове керування: 1 — наконечник рульової тяги; 2 — регулювальна втулка; 3, 6 — скоби кріплення рульового механізму; 4, 5 — рульові тяги; 7 — правий захисний ковпак; 8 — ліва опора рульового механізму; 9 — захисний чохол рульового механізму; 10 — рульовий механізм; 11 — ущільнювач; 12 — проміжний вал з нижнім карданним шарніром; 13 — верхня карданний шарнір; 14 — рульова колонка з електропідсилювачем рульового управління; 15 — рульове колесо; 16 — контактне кільце*; 17 — гайка кріплення рульового колеса; 18 — накладка рульового колеса (подушка безпеки водія*); 19 — підшипники рульового вала; 20 — лівий захисний ковпак; 21 — ліва опора рульового механізму.
«Підготовка автомобіля до технічного обслуговування і ремонту»).
2. Візуально перевіряємо стан захисних чохлів наконечників рульових тяг і рульового механізму.
Рекомендація
Пошкоджені чохли (порвані, з тріщинами) необхідно замінити.
3. Переконуємося, що важіль фіксації рульової колонки піднято до упору. Намагаючись переміщати рульове колесо у вертикальній площині, перевіряємо надійність кріплення рульової колонки механізмом фіксації. Якщо рульова колонка переміщається, знімаємо накладки рульової колонки і ключем на 13 мм підтягуємо гайку осі важеля фіксації рульової колонки.
4. Пробуючи переміщати рульове колесо вздовж осі рульового вала, переконуємося в відсутність люфту рульового колеса на шліцах валу і валу в рульовій колонці.
5. Для перевірки люфт у рульовому керуванні повертаємо рульове колесо в положення, що відповідає
руху прямо. На панель приладів укладаємо йшли-цевую викрутку таким чином, щоб її лезо розташовувалося поруч з ободом рульового колеса (для надійності її можна закріпити малярським скотчем). Повертаючи рульове колесо праворуч до початку повороту коліс (вибираючи люфт),
а потім наліво і орієнтуючись по лезу викрутки, крейдою, відрізками проводів або іншим способом відзначаємо ці положення на ободі. Люфт не повинен бути більше 5° (або 18 мм) при вимірі по зовнішній частині обода.
Зауваження
Підвищений люфт свідчить про необхідність пошуку та усунення несправності. Як правило, в першу чергу в рульовому управлінні виходять з ладу наконечники рульових тяг.
6. Для перевірки відсутності люфту в наконечниках рульових тяг, помічник злегка похитує рульове
колесо з боку в бік. Кладемо руку на місце з'єднання рульової тяги з поворотним важелем
стійки підвіски так, щоб долоня стосувалася їх одночасно. При появі люфту в наконечнику
рульової тяги, буде відчуватися зміщення поворотного важеля щодо тяги.
7. Перевіряємо затягування гайок болтів карданного шарніра рульової колонки.
8. Повторюємо перевірку з іншого боку автомобіля. Несправні шарніри замінюємо .
9. При погойдуванні рульового колеса з боку в бік прислухаємося до роботи рульового механізму. Стук з боку правого краю рульового механізму свідчить про знос опорної втулки. Несправний рульовий механізм знімаємо і ремонтуємо або замінюємо.
10. Включаємо запалювання — на щитку приладів повинна загорітися контрольна лампа несправності
електропідсилювача рульового управління. Запускаємо двигун. Контрольна лампа повинна згаснути,
рульове колесо повинно легко обертатися однією рукою. Загоряння лампи під час роботи двигуна свідчить про несправність електропідсилювача і необхідності його ремонту.
Рекомендація
Ремонтувати електропідсилювач рульового управління слід спеціалізованої ремонтної майстерні.
- 500 ₴В наявності11180-3414100-OEM