Система охолодження.
Особливості конструкції системи охолодження.
1 – шланг підведення охолодної рідини в радіатор опалювача; | 10 – верхній бачок радіатора; |
Положення клапанів термостата при різній температурі охолоджуючої рідини
![]() | |
I – з головки блоку циліндрів; | 1 – основний клапан, |
Система охолодження двигуна – рідинна, закритого типу з примусовою циркуляцією. На холодному двигуні рідина циркулює по «малому колі». У нього входять сорочки охолодження блоку та головки циліндрів двигуна, насос охолоджуючої рідини, термостат, а також радіатор отопітеля, коли його кран відкритий. При досягненні температури рідини 80-85° приходять в дію два клапана термостата, перекриваючи малий круг і відкриваючи рідини шлях через радіатор двигуна, який інтенсивно охолоджується зустрічним потоком повітря при русі, а також за допомогою електровентилятора.
Радіатор складається з двох горизонтальних бачків, сполучених між собою трубками. Для кращого тепловідведення на них напресовані пластини. Рідина подається в радіатор через верхній патрубок, а відводиться через нижній.
Проходячи через радіатор, рідина охолоджується, після чого знову надходить у двигун. Зміна об'єму охолодної рідини при її нагріванні або охолодженні компенсує розширювальний бачок. Для візуального контролю рівня охолоджуючої рідини бачок виготовлений з напівпрозорого поліетилену.
Герметичність системи забезпечується впускним і випускним клапанами пробки заливної горловини радіатора. На гарячому двигуні випускний клапан підтримує підвищений тиск у системі. За рахунок цього підвищується температура кипіння рідини. При її охолодженні відкривається впускний клапан, пропускаючи частину рідини з розширювального бачка в радіатор і тим самим компенсуючи зменшення об'єму рідини.
У пробці розширювального бачка є отвір, тому в його внутрішній порожнині тиск завжди атмосферний.
Насос охолоджуючої рідини відцентрового типу. Корпус насоса – алюмінієвий, розбірний, складається з двох частин. Вал насоса обертається в двухрядном підшипнику закритого типу, що не вимагає обслуговування. На передній кінець вала напрессован фланець шківа привода насоса – клиновим ременем від шківа колінчастого вала двигуна.
Останнім часом автомобілі комплектуються радіаторами з пластмасовими бачками і алюмінієвої серцевиною.
Не рекомендується заливати в систему охолодження двигуна воду. Це призводить до утворення накипу на стінках системи, корозії деталей, погіршення теплообміну і скорочення ресурсу ущільнення насоса.
- 1 878 ₴В наявності2101-8101060
- 335 ₴В наявностіRKit21073-OEM
- 899 ₴В наявностіWP350006
- 265 ₴В наявностіTR350001
- 315 ₴В наявностіRH35003Kit
- 405 ₴Готово до відправкиWP350007
- 1 220 ₴В наявності2105-1301012
- 1 240 ₴В наявності2106-1301012
- 470 ₴В наявності2101-8101060
- 325 ₴В наявностіRH35002Kit
- 1 280 ₴В наявності21073-1301012
- 455 ₴Готово до відправки21073-1307011
- 1 278 ₴В наявності2107-1301012
- 268 ₴В наявностіTH350002
- 430 ₴В наявності2105-8101060
- 636 ₴Немає в наявності+380 (93) 066-11-77
- +380 (96) 569-82-23
- +380 (66) 166-45-92
2101-1307010 - 3 888 ₴Немає в наявності+380 (93) 066-11-77
- +380 (96) 569-82-23
- +380 (66) 166-45-92
2101-1301012 - 766 ₴Немає в наявності+380 (93) 066-11-77
- +380 (96) 569-82-23
- +380 (66) 166-45-92
CR-LA2107 - 4 004 ₴Немає в наявності+380 (93) 066-11-77
- +380 (96) 569-82-23
- +380 (66) 166-45-92
2107-1301012 - 4 854 ₴Немає в наявності+380 (93) 066-11-77
- +380 (96) 569-82-23
- +380 (66) 166-45-92
2103-1301012 - 332 ₴Немає в наявності+380 (93) 066-11-77
- +380 (96) 569-82-23
- +380 (66) 166-45-92
HR-LA2101