Система охолодження.
Особливості конструкції системи охолодження.
1 – шланг підведення охолодної рідини в радіатор опалювача; | 10 – верхній бачок радіатора; |
Положення клапанів термостата при різній температурі охолоджуючої рідини
I – з головки блоку циліндрів; | 1 – основний клапан, |
Система охолодження двигуна – рідинна, закритого типу з примусовою циркуляцією. На холодному двигуні рідина циркулює по «малому колі». У нього входять сорочки охолодження блоку та головки циліндрів двигуна, насос охолоджуючої рідини, термостат, а також радіатор отопітеля, коли його кран відкритий. При досягненні температури рідини 80-85° приходять в дію два клапана термостата, перекриваючи малий круг і відкриваючи рідини шлях через радіатор двигуна, який інтенсивно охолоджується зустрічним потоком повітря при русі, а також за допомогою електровентилятора.
Радіатор складається з двох горизонтальних бачків, сполучених між собою трубками. Для кращого тепловідведення на них напресовані пластини. Рідина подається в радіатор через верхній патрубок, а відводиться через нижній.
Проходячи через радіатор, рідина охолоджується, після чого знову надходить у двигун. Зміна об'єму охолодної рідини при її нагріванні або охолодженні компенсує розширювальний бачок. Для візуального контролю рівня охолоджуючої рідини бачок виготовлений з напівпрозорого поліетилену.
Герметичність системи забезпечується впускним і випускним клапанами пробки заливної горловини радіатора. На гарячому двигуні випускний клапан підтримує підвищений тиск у системі. За рахунок цього підвищується температура кипіння рідини. При її охолодженні відкривається впускний клапан, пропускаючи частину рідини з розширювального бачка в радіатор і тим самим компенсуючи зменшення об'єму рідини.
У пробці розширювального бачка є отвір, тому в його внутрішній порожнині тиск завжди атмосферний.
Насос охолоджуючої рідини відцентрового типу. Корпус насоса – алюмінієвий, розбірний, складається з двох частин. Вал насоса обертається в двухрядном підшипнику закритого типу, що не вимагає обслуговування. На передній кінець вала напрессован фланець шківа привода насоса – клиновим ременем від шківа колінчастого вала двигуна.
Останнім часом автомобілі комплектуються радіаторами з пластмасовими бачками і алюмінієвої серцевиною.
Не рекомендується заливати в систему охолодження двигуна воду. Це призводить до утворення накипу на стінках системи, корозії деталей, погіршення теплообміну і скорочення ресурсу ущільнення насоса.
- 620 ₴В наявності2101-1307010
- 1 850 ₴В наявності2101-8101060
- 340 ₴В наявностіRKit21073-OEM
- 847 ₴В наявностіWP350006
- 252 ₴В наявностіTR350001
- 341 ₴В наявностіRH35002Kit
- 309 ₴В наявностіRH35003Kit
- 367 ₴В наявностіWP350007
- 1 190 ₴В наявності21050-1301012
- 1 260 ₴В наявності2106-1301012
- 438 ₴В наявності2101-8101060
- 309 ₴В наявностіRH35002Kit
- 296 ₴В наявностіT101
- 240 ₴Готово до відправки2101-8101150
- 1 316 ₴В наявності21073-1301012
- 1 255 ₴В наявності2107-1301012
- 449 ₴Готово до відправки21073-1307011
- 255 ₴В наявностіTH350002
- 415 ₴В наявності2105-8101060