11 730 ₴
ДИАГНОСТІКА НЕИСПРАВНОСТЕЙ БЕРТОВОГО ЕЛЕКТРООБРОДИНАННЯ
До складу типового електричного ланцюга можуть входити основний електричний елемент, різні вимикачі, реле, електромотори, запобіжники, плавкі вставки або переривачі ланцюги, що стосуються цього елементу проведення та контактні роз'єми, що слугують для з'єднання основного елемента з акумуляторною батареєю і «масою» кузова. Перед тим як розпочати роботу з усунення несправностей у будь-якій електричній ланцюга, уважно вивчіть відповідну
схему, щоб якомога чіткіше уявити собі її функціональне призначення. Круг пошуку несправності зазвичай звужується
завдяки поступовому визначенню і винятку нормально функціональних елементів того ж контуру. За одночасного
вихід із ладу декількох елементів або контурів найбільш ймовірною причиною відмови є перегоряння відповідного
запобіжника або порушення контакту з «масою» (різні ланцюги в багатьох випадках можуть замикатися на один запобіжник
або виведення заземлення). Відвести електрообладнання часто пояснюються найпростішими причинами, такими як корозія контактів роз'ємів, вихід з ладу запобіжника, перегоряння плавкою вставки або пошкодження реле. Візуально перевірте стан усіх запобіжників, проводини та контактних роз'ємів ланцюга перед тим, як братися до детальнішої Перевірка справності її компонентів. У разі застосування для пошуку несправності діагностичних приладів ретельно сплануйте (відповідно до доданох електричними схемами), у які точки контуру і в якій послідовності треба під'єднувати прилад для найефективнішого виявлення несправності. До основних діагностичних приладів входять тестер електричних ланцюгів або вольтметр (можна використовувати й 12-вольтову контрольну лампу з комплектом з'єднувальних
дротів), індикатор обривання ланцюга (пробник), що містить лампу власний джерело живлення та комплект з'єднувальних
проводов. Крім того, завжди треба мати в автомобілі комплект дротів для пуску двигуна від зовнішнього джерела живлення (акумуляторний батареї іншого автомобіля), обладнаних затискачами типу «крокодил». Як уже було зазначено, перед тим, як розпочати до перевірки ланцюга за допомогою діагностичного обладнання, визначте за схемами місця його під'єднання. Перевірки наявності напруги живлення проводяться в разі порушення електричної цепи. Під'єднайте один із дротів тестера електричних ланцюгів до клемі «мінус» акумуляторної батареї або забезпечте гарний контакт із кузовом автомобіля.
Інший дріт тестера приєднайте до контакту роз'єму скріплюваного ланцюга, переважно найближчу до акумуляторної батареї
або запобіжнику. Якщо контрольна лампа тестера загоряється, напруга живлення на цьому відрізці ланцюга є, що підтверджує справність ланцюга між цією точкою ланцюга й акумуляторною батареєю. Діючи Так само досліджуйте решту частина ланцюга. Виявлення порушення напруги живлення свідчить про наявність несправності між цією точкою ланцюга і останній із перевірених раніше (де було напруга живлення). Здебільшого причина відмови полягає в ослабленні контактних роз'ємів і пошкодженням самих контактів (окислення). Пошуки місця короткого замикання. Одним з методів пошуку короткого замикання є витягання запобіжника та під'єднання замість нього лампи-пробника або
вольтметра. Напруга в ланцюгу має бути вимкнена. Потримайте проведення спостерігаючи за лампою-пробником. Якщо лампа почне блимати, десь у цьому джгуті дротів є замикання на «масу», можливо, спричинене перетиранням ізоляції дротів. Аналогічна перевірка може бути проведена для кожного з компонентів електричного ланцюга через увімкнення відповідних вимикачів.
Перевірка надійності контакту з «масою». Від'єднайте акумуляторну батарею і приєднайте до точки із заповідомо добрим
контактом із «масою» один із дротів лампи пробника, що має автономне джерело живлення. Інший дріт лампи під'єднайте
до джгута, що перевіряється, дротів або контакту роз'єму. Якщо лампа загоряється, контакт з «масою» в порядку, і навпаки
ПОЛЕЗНИЙ ПОРАД
Попередньо необхідно перевірити працездатність вашої лампи-пробника, приєднавши її дроти безпосередньо
до клем акумуляторної батареї, ― лампа має загорітися. Номінальна напруга автономного джерела живлення тестера
має бути 12 В, а потужність лампи не менш ніж 21 Вт.
Перевірка на брак обривання проводиться для виявлення обривань електричної цепи. Після вимкнення живлення контуру перевірте його за допомогою лампи-пробника з автономним джерелом живлення. Під'єднайте дроти пробника до обох кінців ланцюга. Якщо контрольна лампа загоряється, обривання в ланцюгу немає Якщо лампа не загоряється, то це свідчить про наявність в ланцюгу обривання. Аналогічним способом можна перевірити та справність вимикача, приєднавши пробник до його контакту. Під час перекладі вимикача в положення «ВМИК» лампа пробника має загорятися.
Локалізація місця обривання. У разі діагностики еросексуального обривання ділянки електричному ланцюгу візуально виявити
Чому несправності виявляється досить складно, тому що буває важко візуально перевірити клеми на появу корозії
або порушення якості їхнього контакту через обмежений доступ до них (зазвичай клеми закриті корпусом контактного роз'єму).
Різке утримання корпусу колодки джгута дротів на датчику або самого джгута дротів у багатьох випадках призводить до відновлення контакта. Не забувайте про це у разі спроб локалізації причини відмови ланцюга, підозрюючий у наявності обривання. Нестабільно відмови, що виникають наслідком окиснення клем або порушення якості контактів.
Діагностика несправностей електричних ланцюгів не є важке завдання за умови чіткого представлення того, що електричний струм надходить до всіх споживачів (лампа, електромотор тощо) від акумуляторної батареї з дротів через вимикачі, реле, запобіжники, плавкі вставки, а потім повертається в батарею через «масу» (кузова) автомобіля. Будь-які проблеми, пов'язані з відмовою електрообладнання, можуть бути викликані припиненням подавання на них електричного струму від батареї або повернення струму в батарею.
Мікро процесорна система запалювання двигунів ЗМЗ — 4061 і ЗМЗ — 4063.
Усоловні позначення елементів: III — до підігрівача опалювача (встановлюється на частину автомобілів); IV — схема системи запалювання; А, В, С, D і Е — до схеми підігрівача —
опалювача (встановлюється на частину автомобілів). Під час його встановлення жовтогарячий дріт між 33 і 41 від'єднаний. I — ланцюг; I I — контакт; I I — адреса 1* — «маса»; 2* - «+12 В АКБ»; 3* - виведення 15; 4 * - до контрольної лампи діагностики; 5* - до тахометра; 6* — загальний; 7* - питание на 62; 8 * - сигнал от 62; 9* - сигнал от 63; 10* - сигнал от 64; 11* - сигнал от 65 (+ ); 12 * - сигнал от 65 ( - ) ; 13 * - керування 66; 14* - керування 60; 15* - керування 60
Система керування двигуна ЗМЗ — 405 24
А9 — паливний модуль;
В1 — датчик покажчика тиску оливи;
B2 — датчик сигнальної лампи аварійного падіння тиску
олії;
В5 — датчик сигнальної лампи аварійного падіння рівня
гальмівної ж ідкості;
В7 — датчик покажчика температури охолоджувальної рідини;
В8 — датчик сигнальної лампи перегрівання охолоджувальної
ж ідкості;
У12 — датчик покажчика рівня палива;
В13 — датчик покажчика рівня палива в правому баку
(ГАЗ-33027);
У17 — датчик положення педалі акселератора;
В46 — датчик швидкості;
B57 — датчик увімкнення електромагнітної муфти вентилятора;
64, В70 — датчики температури;
В72 — датчик концентрації кисню (для автомобілів
з нейтралізатором відпрацьованих газів);
В74 — датчик синхронізації та частоти обертання колінчастого
вала;
В75 — датчик масової витрати повітря;
В76 — датчик положення дросельної заслінки (електронний
дросельний вузол двигуна ЗМ З-40524);
В91 — датчик фази;
В92 — датчик детонації;
В97 - датчик нерівної дороги;
D7 — блок керування антиблокувальною системою гальм
(встановлена на частину автомобілів);
D21 — пульт керування опалювально-вентиляційною
встановленням;
D23 — блок керування двигуном;
D27 — регулятор освітленості приладів;
Е1 — фара головного світла ліва;
Е2 — фара головного світла права;
Е9 — бічний покажчик повороту лівий;
Е10 — бічний покажчик повороту правий;
Е 1 6 — плафон освітлення передніх сидінь кабіни;
Е17 — плафон освітлення вантажної платформи (ГАЗ-3302,
-33021, -33027);
Е18, Е19 — плафони освітлення вантажного відділення автофургонів;
Е20 — плафони освітлення пасажирського салону
(праві);
E27 — ліхтар задній лівий;
Е 2 8 — ліхтар задній правий;
E30, E64 — ліхтарі освітлення номерного знака;
Е35 — ліхтар підкапотний;
Е59 — прикурювач;
Е60, Е61 — плафони освітлення пасажирського салону
(lові);
Еб3 — плафон освітлення підніжки кі;
Е65 — плафон освітлення другого ряду сидінь (для автоф
ургонів із двома рядами сидінь);
Е71 — плафон освітлення віщового ящика;
F1-F4 — свічки запалювання;
F41 — блок запобіжників додатковий;
F42 — блок запобіжників верхній;
F43 — блок запобіжників ніж ній;
G1 — генератор;
G2 — акумуляторна батарея;
H1, H2 — сигнали звукові;
Н6 — зумер сигналу водієві (ГАЗ-3302, -33021,
-33027);
Н62 — лампа габаритного вогню ліва;
Н63 — лампа габаритного вогню права;
Н70 — лампа протитуманна задня ліва;
Н71 — лампа протитуманна задня права;
Н72 — лампа світла заднього ходу ліва;
Н73 — лампа світла заднього ходу права;
Н74 — лампа стоп-сигналу ліва;
Н75 — лампа стоп-сигналу права;
Н76 — лампа заднього габаритного вогню ліва;
Н77 — лампа заднього габаритного вогню права;
Н78 — лампа заднього покажчика повороту ліва;
Н79 — лампа заднього покажчика повороту права;
Н98 — лампа ближнього світла ліва;
Н99 — лампа ближнього світла права;
H100 — лампа дальнього світла ліва;
Н101 — лампа дальнього світла права;
Н102 — лампа переднього покажчика повороту ліва;
Н103 — лампа переднього покажчика повороту права;
К1 — реле стартера;
К3 — реле керування склоочисником;
К7 — реле сигналів;
К9, К46 — реле;
К12 — переривач покажчиків повороту;
К13 — переривач сигнальної лампи ввімкнення стоянкового
гальма;
До16 — вимикач акумуляторної батареї дистанційний
(для автобусів);
К36 — реле увімкнення електромагнітної муфти;
К40 — реле увімкнення фар;
M1 — стартер;
М2 — електродвигун вентилятора опалювача;
М4 — електродвигун склоочисника;
М5 — електродвигун насоса склоомивача;
М8 — електронасос додаткового опалювача (для автобусів
і автоф ургонів із двома рядами сидінь);
М10 — електробензонасос;
М20 — електродвигун додаткового опалювача (для
автобусів і автофургонів із двома рядами сидінь);
М38 — електропривод коректора світла фар (прави й);
М39 — електропривод коректора світла фар (лівий);
М43 — моторедуктор крана опалення;
Р2 — комбінація приладів;
R12 — резистор електродвигуна опалення;
R13 — резистор електродвигуна додаткового опалювача
(для автобусів і автофургонів із двома рядами сидінь);
S1 — вимикач системи пуску та приладів;
S3 — вимикач плафонів другого ряду сидінь (для
автофургонів із двома рядами сидінь);
55 — вимикач аварійної сигналізації;
56 — перемикач електродвигуна та електронасоса
опалювача;
S9 — перемикач покажчиків повороту та світла фар;
512 — перемикач склоочисника;
513 — кнопковий вимикач дистанційного вимикача
акумуляторної батареї (для автобусів);
514 — перемикач датчиків рівня палива (ГАЗ-33027);
529 — вимикач світла заднього ходу;
530 — вимикач стоп-сигналу;
531 — вимикач сигнальної лампи блокування міжосьового диференціалу (для автомобілів із колісною
формулою 4x4);
S36 — вимикач сигналу водієві (ГАЗ-3302, -33021,
-33027);
S39 — перемикач освітлення;
S52 — вимикач сигнальної лампи увімкнення стоянкового
гальма;
S54 — вимикач перевірки справності сигнальних
ламп;
S60 — вимикач плафона віщового ящика;
562 — вимикач правих плафонів освітлення пасажирського салону автобусів;
563 — вимикач лівих плафонів освітлення пасажирського салону автобусів;
S73 — перемикач електродвигуна додаткового
опалювача (для автобусів і автофургонів із двома рядами
сидений);
S116 — перемикач коректора світла фар;
Т1-Т4 — котушки запалювання;
U1 — радіоприймач;
Х38, Х51 — колодки гніздові;
Х53 — колодка штирова;
Y19-Y22 — електромагнітні ф орсунки;
Y23 — регулятор холостого ходу;
Y46 — клапан продування адсорбера (для автомобілів
із системою вловлювання парів палива);
Y48 — муфта електромагнітна вимкнення вентилятора
системи охолодження двигуна;
(I) — вмикання задніх ліхтарів автофургонів і автобусів;
( II) — варіант шасі;
( I I I) — варіант із двома паливними баками;
I — номери виводів
Основні | |
---|---|
Марка | ГАЗ |
Сумісність з моделлю | Газель |
Тип | Автомобільні дроти |
Країна виробник | Україна |
Тип запчастини | Оригінал |
Тип техніки | Вантажний автомобіль |
Стан | Новий |