Перевірка системи запалювання.
ПЕРЕВІРКА СИСТЕМИ ЗАПАЛЮВАННЯ.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
На вашому автомобілі встановлена безконтактна (БСЗ ― двигуни сімейства ЗМЗ-402) або мікропроцесорна (МПСЗ ― двигуни сімейств ЗМЗ-406 і ЗМЗ-405) система запалювання
високої енергії. До високовольтних дротах підводиться напруга приблизно 20 000 В, і хоча при малій величині струму воно не небезпечно для життя, можливий удар струмом при перевірці системи запалювання може призвести до тяжких наслідків. Тому, якщо ви беретеся за високовольтний провід при включеному запаленні, скористайтесь товстої гумовою рукавичкою або в крайньому випадку пасатижами з ізольованими ручками.
Вам будуть потрібні: викрутки з прямим і хрестоподібним лезом , пасатижі з ізольованими і ручками, тестер.
КОРИСНА ПОРАДА.
Перед перевіркою системи запалювання встановіть важіль перемикання передач у нейтральне
положення і залиште включеним стоянкове гальмо.
1. При вимкненому запаленні перевірте цілісність і посадку високовольтних проводів в кришці розподільника запалювання, а також посадку високовольтного дроти в котушці запалювання двигунів сімейства ЗМЗ-402.
2. ...в котушках двигунів сімейства ЗМЗ-406 і двигуна ЗМЗ-40522..
.
3 ....посадку котушок запалювання насвечах.
4. ... та надійність приєднання до котушок колодок джгутів проводів двигуна ЗМЗ-40524.
5. Перевірте дроти, що йдуть від розподільника до комутатора, і їх з'єднання. Перевірте також проводи, що з'єднують комутатор і котушку запалювання двигунів сімейства ЗМЗ-402, та роз'єми джгута проводів
блоку управління МПСЗ двигунів сімейства ЗМЗ-406.
6.Перевірте колодку джгута проводів електронного
блоку управління двигунами сімейств
ЗМЗ-406 і ЗМЗ-405.
Електронний блок управління двигуном знаходиться в підкапотному просторі з правої сторони щита передка. Для перевірки справності БСЗ двигунів сімейства ЗМЗ-402 виконайте наступне. Увімкніть запалювання. Перевірте, чи подається струм в систему запалювання. Приєднайте один провід тестера або контрольної лампи до клеми «+Б» котушки, а інший до «масі». Якщо струм в систему запалювання не подається, несправність в замку запалювання або в проводці від замку до котушки. Для того щоб дістатися до найближчого автосервісу, можна подати аварійне живлення в систему запалювання. Для цього з'єднаєте додатковим кабелем клему «+Б» котушки запалювання і клему «+» акумуляторної батареї. Проводи надійно закріпіть. Майте на увазі, що тепер, щоб заглушити двигун, вам буде необхідно від'єднати додатковий дріт від клеми «плюс» акумуляторної батареї.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
Якщо при підключенні до клеми «плюс» акумуляторної батареї буде відмічено сильне іскріння, від даного способу доведеться відмовитися: по всій видимості, замикає «на масу» проводка.
1. Якщо напруга є і становить понад 11 В (контрольна лампа горить), вийміть центральний провід гнізда в кришці розподільника запалювання. Вставте наконечник дроту запасну свічку і притисніть її металевою частиною до «масою» автомобіля. Обов'язково використовуйте товсту гумову рукавичку або пасатижі з ізольованими ручками. Проверніть колінчастий вал двигуна стартером. Якщо між електродами свічки іскри немає можлива несправність комутатора, датчика Холла в розподільнику або котушки запалювання
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
Ніколи не перевіряйте систему запалювання на «іскру» між наконечником дроти і «масою», це може призвести до серйозного пошкодження комутатора. Не знімайте клеми з акумуляторної батареї і роз'єм з комутатора при працюючому двигуні.
2.Якщо іскра між електродами свічки є, зніміть кришку розподільника. Уважно огляньте кришку розподільника зовні і зсередини. Якщо на ній є тріщини, сколи, сильно зношені контакти А всередині кришки, її необхідно замінити. Контактний вуглик Б повинен вільно переміщатися в кришці.
3.Якщо кришка розподільника не пошкоджена, перевірте, чи не пошкоджений ротор (бігунок) розподільника. Іноді виходить з ладу помехоподавляющее опір в роторі. Бувають також випадки пробою корпусу
ротора «на масу». Одночасно проверніть колінчастий вал двигуна стартером.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
Якщо ротор розподільника не обертається при провертанні двигуна стартером, зверніться в автосервіс або отбуксируйте автомобіль у гараж для подальшого ремонту: можлива поломка шестерні приводу розподільного валу або приводу розподільника.
Якщо є сумніви в справності ротора розподільника, замініть його.
КОРИСНА ПОРАДА
Опір можна тимчасово замінити пружинкою від кулькової ручки. Ще раз, дотримуючись запобіжних заходів, перевірте наявність іскри. Спробуйте пустити двигун.
4.Якщо двигун не почав працювати, перевірте наявність іскри на свічках запалювання Зніміть високовольтний провід з будь-свічки запалювання. Вставте наконечник дроту запасну свічку запалювання і притисніть її металевою частиною до «масою» автомобіля. Обов'язково використовуйте товсту гумову рукавичку або пасатижі з ізольованими ручками. Проверніть колінчастий вал двигуна стартером. Якщо іскри немає, замініть високовольтні дроти новими. Можна попередньо спробувати встановити не нові, але перевірені, з «робочої» машини. Якщо іскра є, але двигун не заводиться, замініть свічки запалювання новими. Можна також спробувати встановити не нові, але перевірені, з «робочої» машини. Для перевірки справності МПСЗ двигунів сімейства ЗМЗ-406 і двигуна ЗМЗ -405 22 виконайте наступне
1. При вимкненому запаленні перевірте цілісність і посадку високовольтних проводів в котушках запалювання.
2.Перевірте колодку джгута проводів електронного блоку управління двигуном
ПРИМІТКА
Електронний блок управління двигуном знаходиться в підкапотному просторі з правої сторони щита передка.
3. Для перевірки справності високовольтних проводів перевірте наявність іскри на свічках запалювання. Зніміть високовольтний провід з будь-свічки запалювання.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
При знятті наконечників високовольтних проводів ніколи не тягніть за сам провід. Візьміться рукою безпосередньо за наконечник і, перед зняттям провертаючи його з боку в бік, потягніть. Вставте наконечник дроту запаснуюсвечу запалювання і притисніть її металевою частиною до «масою» автомобіля. Проверніть колінчастий вал двигуна стартером.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
Надійний контакт корпусу або різьбової частини свічки з «масою» обов'язковий, так як при появі додаткового іскрового проміжку, більшого, ніж зазор між електродами свічки, можливо пошкодження блоку системи управління двигуном або високовольтної ланцюга котушки запалювання.
2. ...та надійність приєднання до котушок колодок джгутів проводів.
3.Перевірте колодку джгута проводів електронного блоку управління двигуном, як це описано вище при перевірці справності МПСЗ двигунів сімейства ЗМЗ-406 і двигуна ЗМЗ-40522.
4 .Для перевірки справності котушок запалювання і проводів управління перевірте наявність іскри на свічках запалювання. Відверніть гайку кріплення будь котушки запалювання...
5. ...і зніміть її зі свічки запалювання
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
При знятті котушок запалювання ніколи не тягніть за сам провід. Візьміться рукою безпосередньо через котушку і, перед зняттям провертаючи її з боку в бік, потягніть.
6.Вставте наконечник котушки запалювання запасну свічку запалювання і притисніть її металевою частиною до «масі» автомобіля, як це робили вище при перевірці справності МПСЗ двигунів сімейства ЗМЗ-406 і двигуна ЗМЗ-40522. Провернитет стартером колінчастий вал двигуна.
ПОПЕРЕДЖЕННЯ
Надійний контакт корпусу або різьбової частини свічки з «масою» обов'язковий, так як при появі додаткового іскрового проміжку, більшого, ніж зазор між електродами свічки, можливо пошкодження блоку системи управління двигуном або високовольтної ланцюга котушки запалювання.
7.Якщо іскри немає, перевірте і при необхідності замініть котушку запалювання.
8.Якщо після заміни котушки запалювання іскра не з'явиться, повторіть зазначену в пп. 4 -6 перевірку для інших циліндрів. Якщо при їх перевірці є іскра, несправні керуючі проводу котушки, перевіреної в першу чергу. Якщо і в цих випадках іскра не з'явиться, несправний блок управління двигуном або датчик положення колінчастого валу.
9.Якщо іскра є, але двигун не заводиться, замініть свічки запалювання новими. Можна також спробувати встановити не нові, але перевірені, з «робочої» машини.
10.Якщо і після цього двигун не заведеться, перевірте справність системи керування двигуном за кодами несправностей